Translate

sâmbătă, 10 decembrie 2016

Zile nastrusnice

Intotdeauna zilele de dinaintea sarbatorilor mari sunt nastrusnice. In sensul ca sunt altfel, pline de surprize, nu neaparat placute, dar condimenteaza cotidianul.
Marca saptamanii a fost categoric, pentru mine cel putin, semnarea de catre ministrul invatamantului a ordinului prin care temele copiilor nu vor depasi doua ore zilnic, iar in vacanta nu li se va mai da nimic. Tot m-am intrebat cum vor aprecia astia cat timp pierde fiecare copil cu o tema. As vrea sa vad cum va fi implementata chestia asta, ca al meu are de facut pana pe 19 dec. 10 fise de lectura la romana, in conditiile in care are doua teze in intervalul urmator, plus teme la fiecare materie, la mate si 30 de exercitii optionale ca sa se antreneze. Ce puii mei inseamna optionale in viziunea cadrului didactic?
In acest semestru de cls a V-a am ajuns la concluzia ca profesorii vor mai degraba sa se laude ca fac performanta cu elevii, nu prea ii intereseaza ca fiecare sa si invete ceva. Altfel nu imi explic de ce li se dau ca teme lucruri care nu li se explica in clasa, mai ales la mate. Rezultatul a fost ca mi-am reamintit tot ce uitasem, ba si ce nu pricepusem vreodata la matematica. Ca si la vremea mea, in timp ce eu bateam mingea pe-afara, biata maica-mea se chinuia sa rezolve problemele, iar cand incerca sa mi le arate, eu eram prea obosita sa mai inteleg ceva. Intotdeauna istoria se repeta, nu?
Dar nici copiii nu par a avea toti boii acasa. Spun asta deoarece deunazi, in timp ce imi asteptam odrasla la poarta scolii, am remarcat cat de repeziti si smuciti sunt elevii, de obicei aia mai mari. Dupa ce ies din curtea scolii nu se imprastie imediat pe la casele lor, mai stau in bisericute si grupulete sa-si impartaseasca ce n-au avut timp in 5 ore de curs. Asa se face ca m-am trezit cu o fatuca alergand pe langa mine si scotand un racnet de parca era posedata, dand zor sa-si ajunga colegele din urma. Sau cu un obiect neidentificabil zburandu-mi pe la ureche, in iarba, aruncat de un pusti care nici macar nu a catadicsit sa ma bage in seama. De fapt, am remarcat de cate ori astept pe alee, nu e bine sa fii in calea LOR cand navalesc pe poarta. Se imbrancesc, tipa unii la altii, injura si foarte multi se opresc sa vorbeasca cu portarul/paznicul scolii, n-am idee ce ii spun, dar batranul pare sa fie un soi de supapa pentru marturisirile copiilor.
E drept ca maine ar trebui sa merg la vot dar, ca niciodata, nu-i cunosc pe "catindati" si habar n-am ce vreau. Ca urmare acesta nu este un eveniment notabil pentru mine. Sunt prea multe initiale si permutari de initiale in partidele astea ca sa existe vreo speranta de mai bine.
In rastimpul cand nu-mi sparg creierii cu problemele de mate, unele de clasa a saptea dupa parerea mea, lucrez intens la globulete. Nu lucram deloc globulete de sarbatori, dar fiindca am avut comenzi am facut-o si pe-asta. Am ajuns deja la fabulosul numar de 44 de globulete de polistiren decorate si continui.


Bijuteria din sticla in posesia careia am intrat de curand este un alt motiv de multumire. Este o sticluta in forma de clopot, cu un capac splendid din plastic decorat baroc, montat peste capacul obisnuit. Cezar-Original Viniak, produs in Iugoslavia. Va dati seama cat e de veche aceasta mostra de vreo 15 cm inaltime. Nu m-am hotarat inca daca o decorez sau o pastrez ca atare in colectie.


Astazi am batut drumul pana la un mall. M-a naucit cata lume se vantura pe-acolo, cati shoppinguiau in avans, cu carucioarele doldora de diverse. Noi am intrat printr-un capat al supermarket-ului si am iesit prin celalalt in viteza, ametiti de forfoteala si cu cosul gol. N-am avut rabdare nici dupa cadouri sa ma uit, desi asta intentionasem la inceput. Nu pot sa intru in spiritul Craciunului si pace, sunt un soi de Mr.Scrooge posac. Si nu-mi place aglomeratia.
Am sa inchei siderata de imaginea Loredanei Groza care tocmai ce a cantat ceva in emisiunea Vocea Romaniei. M-am holbat interzisa la vestimentatia divei care are 50 de ani cred. Era intr-un soi de costum de baie cu un morman de pene rosii lipite pe spate. Banuiesc ca se vede Madonna. Imi place Loredana, dar zau ca unele chestii nu mai sunt nu numai pentru varsta ei, dar nici pentru decenta pe care ar trebui sa o afiseze pe scena.

4 comentarii:

  1. Eu,si cred ca destul de multi,sunt absolut de acord cu ordinul ministrului privind temele pentru acasa,si,mai ales,pentru vacante !Pot
    spune multe despre aceasta tara a invatamantului.Dar voi spune doar ca trebuie intai reformati formatorii,ceea ce e foarte greu si cere timp,iar acum,dupa alegeri cand se va schimba ministrul,Dumnezeu cu mila!
    Cat priveste Loredana si alte"dive",nu au nimic in comun cu decenta,
    bunul gust(simt !)...
    "savurarea"vizitelor la mall,de catre turma din ce in ce mai mare,este
    nivelul de cultura,la care se lupta sa se ajunga !
    Iti doresc un Craciun fericit si un 2017 mai bun !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa reformeze astia invatamantul pana ajunge al meu la liceu, pana acum speram sa se intample pana incepe scoala. Vad ca trecem de la un ciclu la altul tot cu invatamantul ala.

      Ștergere
  2. Loredana inca din tinerete are drept model pe Madona, imi amintesc un concert de acum 30 de ani in care a afirmat asta!

    RăspundețiȘtergere
  3. ”Reforma” învățământului nu este o reformă veritabilă, e o cursă în care mereu ”cei noi” se străduiesc să distrugă tot ce au făcut ”cei vechi”, pentru a arăta cât de deștepți sunt ei...
    Cât despre Loredana, are 47 de primăveri și face pe diva sexoasă fiindcă atâta o duce capul.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.