Translate

sâmbătă, 10 decembrie 2016

Din nou despre ranile diabeticilor

Va povesteam acum ceva timp despre rana pe care tatal meu a capatat-o pe fluierul piciorului, o rana destul de adanca si urata care a stagnat timp de cateva luni, refuzand sa se inchida deoarece parintele meu este diabetic. Am scris in acel articol despre pansamentele hidroactive pentru ranile diabeticilor si cum acestea nu sunt recomandate nici de doctorii de specialitate si nici de chirurgii de la noi, in ciuda faptului ca sunt extrem de eficiente in primele faze si exista pe piata noastra. Singura lor hiba este pretul destul de ridicat si faptul ca nu sunt compensate, desi ar putea face diferenta intre vindecare si pierderea piciorului in unele cazuri.
Pansamentele Sorbalgon cumparate de mine au fost grozave timp de aproape doua luni cat rana a supurat destul de tare. Incet, incet, lichidul eliminat a fost in cantitate din ce in ce mai mica, dar acum aveam nevoie de ceva care sa conduca mai repede la inchiderea ranii.

Era momentul sa trec la nivelul urmator, asa ca am cumparat spray Flamozil, un gel hidrocoloidal pentru escare, ulceratii, rani cronice, care calmeaza disconfortul si are eficacitate antimicrobiana ridicata.
Tubul are 75 gr. si eu l-am cumparat cu 80 de lei, dar sa stiti ca produsul are o consistenta usoara, fluida si se intinde bine, asa ca nu se consuma prea mult la o aplicare. De aplicat se aplica si in interiorul ranii deschise, chiar daca aceasta mai supureaza, dar si pe marginea ranii.
Ca si compozitie contine un carbomer acid, carnozina si citrat de argint. Pe ranile deschise se aplica mai generos, se bandajeaza si se poate lasa asa pana la trei zile, pana se dizolva gelul.
Tatal meu il foloseste de aproape doua luni si rezultatele sunt remarcabile. Rana s-a redus ca lungime si se vede cum se reface tesutul din interior si se inchide. As vrea insa sa subliniez ca efectele s-au vazut nu numai datorita spray-ului, ci si combinarii acestuia cu spalaturi cu ceai de pelin. Cu alte cuvinte, in loc de clasicul ser fiziologic sau in loc de apa oxigenata, pentru curatarea ranii am folosit ceai de pelin. Citisem pe net despre efectele lui antiinfectioase si cicatrizante si trebuie sa spun ca nu sunt povesti din popor.
Fac o paranteza ca sa va relatez cum am intrat intr-un magazin naturist ca sa cumpar ceaiul de pelin, iar vanzatoarea mi-a spus ca nu-l are, ca nu mai e de ceva timp in depozit deoarece se intentioneaza scoaterea de pe piata. S-ar parea ca pelinul a fost trecut pe lista de plante toxice. Nu mi-a venit sa cred, dar acelasi lucru l-am aflat si de la o farmacista. L-am gasit intr-un alt magazin naturist si am luat 4 cutii, macar sa am stoc. Nu stiu daca este real acest lucru, sper ca nu.
Revenind la ranile diabeticilor, in acest timp, am observat ca tatal meu a avut si alte probleme, de data asta cu pielea de pe picior. Din cauza acoperirii cu bandaj pielea de pe gamba s-a uscat si s-a descuamat, aparand senzatia de mancarime ceea ce este deasemenea periculos. Am cumparat crema Avene pentru pielea uscata si sensibila si am aplicat-o zilnic.
Al doilea lucru foarte important este ca pielea sa nu fie alergica la leucoplastul obisnuit sau la adezivul pansamentelor. Alergia poate da iritatii urate si pot aparea rani mici deschise, adica o problema in plus. Noi am patit-o, iar reactia pielii a fost extrem de urata. Marturisesc ca m-am speriat zdravan cand am vazut in ce hal se inrosise pielea. Iritatia a trecut dupa cateva zile de spalat cu pelin si aplicat spray Flamozil.
Si inca ceva. Cand vorbim de rani si o piele subtiata, uscata, este important sa luam un supliment care sa ajute la refacere. Am cumparat Zinc Forte, se ia o pastila pe zi si ajuta si la cresterea imunitatii. Imunitatea scazuta este o alta consecinta a diabetului si un motiv de infectare si cronicizare a ranilor.
Asadar, concluzia ar fi ca exista speranta oricat de urata ar fi rana, dar sunt necesare cheltuieli substantiale. Toate astea costa, dar cand perspectiva este amputarea piciorului, nu te mai uiti la bani. Daca aveti pe cineva, Doamne fereste!, intr-o astfel de situatie, iar doctorii nu ii recomanda altceva decat clasicele produse, tratamentul cu antibiotice si curatarea chirurgicala, sa stiti ca lucrurile nu vor evolua tocmai bine. Informati-va, exista si la noi produse performante care pot schimba cursul lucrurilor.

Un comentariu:

  1. banuiesc ca este un produs folositor, sunt bune produsele ce contin argint coloidal, folosim si noi apa!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.