Translate

sâmbătă, 2 iulie 2016

Urzeala Tronurilor- multe intrebari si un pic de logica

A fost si sfarsitul seriei din acest an, acum ramane sa facem raie pana anul viitor. Nu va bazati ca scoate si George R.R.Martin cartea, e atat de indepartata de film incat doar v-ar debusola.
Ultimul episod din acest an a avut grija sa deschida carari noi. In acest moment, viitorul povestii poate fi un bun subiect de pariuri. Teoriile au inceput sa curga si tare ma mananca degetele sa astern cateva supozitii dintre cele lansate pe site-uri straine.
In primul rand, avem o gramada de femei care au ajuns la putere, se intrevede un matriarhat, dar avem si barbatii corespunzator de invidiosi pe chestia asta. Ganditi-va! Cersei calca si pe ultimele cadavre, inclusiv pe cel al fiului-rege, si isi aseaza dosul dragut, dar afurisit, pe nu mai putin afurisitul tron de fier, spre stupoarea fratelui/iubitului sau Jaime, lasat pe dinafara as zice eu.
Daenerys navigheaza cu un puhoi de corabii, transbordandu-si oastea spre Westeros. Yara, proprietara corabiilor, este si viitoarea regina a Insulelor de Fier. Sansa Stark este invitata sa devina partenera lui Degetel si viitoare regina peste cele sapte regate, in visurile cele mai indraznete ale Lordului cu doua fete Baelish.
Femeile spera sa schimbe lumea in mai bine si cred ar avea sanse de reusita deoarece au supravietuit pana acum, nu? Numai Melissande, preoteasa rosie, pare sa se afunde intr-o situatie primejdioasa si este izgonita din Winterfell pentru crima ei impotriva printesei Shireen, arsa pe rug. Mult chinuita Arya Stark se foloseste de abilitatile de ucigas profesionist si hacuieste capii Casei Frey, tatal si cei doi fii, incepand astfel sa razbune tradarea comisa fata de familia sa. Dincolo de mare, in Dorne, vaduva lui Oberyn Martell, ajunsa la putere dupa ce si-a ucis cumnatul, pune la cale o alianta cu Lady Olenna Tyrell, cea care si-a vazut fiul si nepotii casapiti de Cersei Lannister.
Dar cea mai cea dezvaluire este originea presupusului bastard Jon Snow, crescut de Ned Stark alaturi de copiii sai, si provenind dintr-o mama al carei nume a fost tinut cu darzenie secret in serial. Se pare ca Jon nu este fiul ilegitim al lui Ned Stark, dar este mult mai mult de atat. In scena in care Bran Stark, devenit Corbul cu Trei Ochi, isi paraseste trupul si se intoarce in trecut, il vedem pe Ned alaturi de Lyanna, sora sa decedata, asistand neputincios la moartea acesteia datorita unei nasteri grele. Ni se sugereaza ca bebelusul care supravietuieste este Jon Snow. Lyanna ii cere lui Ned sa-l creasca, dar cine este tatal? Ea sopteste ceva la urechea fratelui sau, dar numele nu este nici pe departe "Jon", ci unul mai lung, compus probabil din trei silabe. Ea fusese rapita de printul Rhaegar Targaryen si a dat nastere unui copil care stim acum ca este Jon Snow.

Va reamintesc ca cei din Casa Targaryen au condus cele sapte regate timp de trei secole, fiind detronati printr-un razboi. Daenerys este fiica si mostenitoarea lui Aerys, ultimul rege Targaryen si, deoarece acum stim ca fratele sau mai mare Rhaegar a fost tatal lui Jon Snow, rezulta ca ar fi si matusa acestuia din urma. V-am ametit, nu?
Incalcite sunt caile scenariului deoarece Peter Dinklage, actorul care il joaca pe piticul Lannister, a postat la un moment dat pe FB o captura dintr-un episod viitor, o imagine in care Daenerys si Jon stau unul langa altul, iar blonda noastra se uita cu ochi cam galesi spre nepotul sau.
Sper ca nu v-am stricat surpriza, dat informatiile si speculatiile exista deja pe net. Pana la anul aveti timp sa revedeti toate seriile si sa va construiti alte ipoteze, este un exercitiu interesant.

6 comentarii:

  1. Weeeeeeellllllll, ultimul episod a fost unul care te face să te gândeşti : " Ok, sper că Cersei o să fie eliminată odată" . Încă de la începutul serialului m-am gândit că John Snow are o legătură cu Daenerys. Şi acum..să se afle că e Targaryen..e pur şi simplu wow. Eu nu am citit cărţile, pentru că am auzit că există diferenţă între ele şi serial, de aceea am preferat să mă uit doar la serial. Eu sper ca Cersei să plece odată, chiar dacă ar face şi pe "dracu-n patru" să rămână pe Tronul de Fier. :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, daca citesti si cartile s-ar putea sa te cam ameteasca, eu m-am oprit dupa Iuresul Sabiilor, am zis sa termin cu filmul intai. Cersei o ia razna cum era de asteptat, dar nu pot sa spun ca mi-a displacut in ultimele episoade, prea a fost persecutata.

      Ștergere
  2. Hahaha...iti povestesc si eu ultimul numar din Glamour, vrei? :)))
    Glumesc...dar de la o vreme nu mai pot urmari chestii complicate..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai, un fan adevarat stie toate dedesubturile si se informeaza. Bineinteles ca e o actiune teribil de incalcita, eu am revaut de cate doua-trei ori anumite episoade sau chiar o serie intreaga.

      Ștergere
    2. Woow! Sa nu-mi spui ca la tine e ziua de 35 de ore! Ca eu o tot caut!...:)))

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.