Translate

sâmbătă, 13 februarie 2016

Thomas Kinkade - pictorul luminii

Ati observat ca am schimbat din nou fundalul si ceva prin setarile blogului. Am spus ca voi face asta, in functie de dispozitie, dar si pentru faptul ca este extrem de amuzant sa reinnoiesti "hainele".  De fiecare data insa garantez culorile pline de viata. Nu sunt adepta stilului palid, cel putin la lucrurile care ma inconjoara. Culorile vii hranesc o anume parte din creierul meu, ca si muzica sau filmele care imi plac.
De data aceasta, motivul a fost (re)descoperirea unui artist care, din pacate, a plecat pe alte meleaguri in aprilie 2012, Thomas Kinkade. Picturile lui sunt o adevarata orgie de culori. Nu stiu cum a vazut acest om lumea in care a trait, dar in mod sigur percepea altfel nuantele vietii. A pictat in special peisaje si case inconjurate de gradini multicolore, uneori cu un aer victorian, scaldate intr-o lumina ireala. Sper sincer ca asa arata Raiul!

Thomas Kinkade este un artist american nascut in Placerville, California, care a atins inimile multor oameni cu opera sa. Nici nu ai cum sa ramai impasibil in fata imaginilor de vis, uneori numai cele din desenele animate le pot egala. De fapt, intre colectiile lui este si una dedicata magiei desenelor Disney, lucrari care surprind unele dintre celebrele scene ale povestilor.
Kinkade a riscat toate economiile sale pentru a tipari prima sa litografie si acela a fost momentul in care a devenit cunoscut ca ilustrator. A fost indemnat sa astearna pe canvas minunatiile vazute prin ochii sai si a pictat din tot sufletul, asa cum nu multi reusesc sa o faca. A devenit cel mai colectionat artist in timpul vietii sale. Si-a donat operele in folosul scolilor, spitalelor sau cauzelor umanitare. A strans sute de mii de dolari pentru Armata Salvarii sau pentru ajutorarea victimelor uraganului Katrina, iar picturile sale stau astazi pe holurile Casei Albe, ale Vaticanului sau ale unor muzee.
Mesajul lui Thomas Kinkade ne spune sa incetinim ritmul, sa observam micile detalii ale vietii, sa visam mai mult, sa gasim frumosul oriunde si in orice, sa impartasim si altora din lumina pe care o vedem noi.
Dupa moartea artistului, in revista "Forbes" a aparut un articol despre lupta pentru mostenire dintre fosta sotie a acestuia, de care se despartise dupa 30 de ani de mariaj, si amanta cu care locuia in momentul disparitiei sale. Amanuntele sunt prozaice. N-am considerat niciodata ca astfel de lucruri caracterizeaza cu adevarat un om care a lasat in urma sa o atat de minunata creatie.
Asadar, blogul meu are ca fundal un colaj din picturile lui Kinkade, mai ales case. De ce? Pentru ca asa imi imaginez eu casa de vis, aceea pe care voi avea timp sa mi-o amenajez candva, intr-una din vietile pe care le voi mai trai.
Am ales sa va arat, mai jos, cate o pictura din cateva colectii ale maestrului.
P.S. Daca nu stiti cum sa folositi setarile blogger si sa va personalizati fundalul, intrebati-ma si va raspund.

Colectia "Christmas"
Colectia "Cityscapes"
Colectia "Disney images"
Colectia "Gazebos"
Colectia "Seascapes"






4 comentarii:

  1. Pe bună dreptate l-ai numit pictorul luminii :) Eu nu știam de el, acum am intrat pe pagina dedicată lucrărilor lui... am rămas fascinat de colecția Cityscapes. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Un pictor cu mână de aur,îmi plac la nebunie lucrările lui!
    Duminică frumoasă și plină de bucurii îți doresc!
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  3. Este o taină sau mai bine spus un dar să poţi picta lumina!
    Poate reuşeşti să le transpui pe sticle!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gand la gand...chiar asta vreau sa fac. Am ales pozele, acum trebuie sa le scot pe hartie la o imprimanta laser. As fi cea mai fericita daca reusesc!

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.