Translate

vineri, 5 februarie 2016

Love is magic. Strange Magic



Saptamana trecuta am nimerit, pe HBO cred, un film de desene animate. Din pacate am prins numai finalul, dar a fost suficient ca sa-mi starneasca interesul. Personaje fantastice, ceva in genul Tinker Bell, si o muzicaaa…ah, muzica era foarte frumoasa! Am apucat sa ascult doua piese cunoscute, mai vechi, dar rearanjate pentru film si interpretate, evident, de altcineva. Filmul se numeste “Strange Magic” si este recent aparut, in ianuarie 2015. Este facut de LucasFilm, regizat de Gary Rydstrom, fiind, cum ati ghicit probabil, o idée a celebrului regizor George Lucas.
De-abia dupa ce am cautat pe net am aflat si ce are atat de deosebit aceasta productie: este o animatie 3D gen comedie muzicala! Exact. Muzica ocupa o parte semnificativa din timpul filmului. Trebuie sa recunosc ca nu am mai vazut un desen animat muzical, mi se pare o gaselnita draguta. Mai mult, atmosfera filmului si modul cum sunt conturate personajele au ceva cu totul special, iti inspira un sentiment aparte, de parca s-ar adresa (subtil) si adultilor, nu numai varstelor mici.
Melodiile din film sunt atat de frumoase incat soundtrack-ul a fost inregistrat si lansat pe un album in ianuarie 2015. Printre interpreti se afla Kristin Chenoweth (actrita si cantareata de musical), Alan Cumming (actor si scriitor, cunoscut din serialul Sotia perfecta), Evan Rachel Wood (actrita), Meredith Ann Blue (actrita). Lista celor 13 melodii cuprinde titluri ca: I wanna dance with somebody, I’ll never fall in love again, Can’t help falling in love, Trouble, Say hey.

Mie mi-a atras atentia varianta cantata de Kristin Chenoweth la “Love is strange”, melodie lansata de Dolly Parton. Kristin este o uimitoare interpreta de teatru musical, cu o voce uneori copilareasca ce oscileaza intre Dolly Parton ca timbru si Sarah Brightman ca amploare. Daca aveti rabdare sa ascultati si clipurile de pe Youtube, veti constata ca vocea ei merge lejer spre domeniul clasic, de opera/opereta. Reuseste sa treaca extrem de usor de la note mai joase spre cele inalte, incantand cu sonoritati cristaline, ireale.
Aranjamentele muzicale ale filmului sunt interesante, “Love is strange” combina sonoritatile country cu elemente indiene. Am ales sa va prezint acest clip, dar si “Tell him/Wild thing”, interpretate de Meredith Anne Bull, Maya Rudolph, Evan Rachel Wood si Alan Cumming. "Tell him" l-ati auzit in Ally McBeal, cantat de Vonda Shepard, iar "Wild Thing" este cunoscut in interpretarea celor de la The Troggs din anul 1966.
Va trebui doar sa ascultati, nu am gasit si secventele din film.

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.