Translate

sâmbătă, 28 noiembrie 2015

Plus valoare pentru viaţa ta



“Manânc, slăbesc şi mă menţin” zice domnul Michel Montignac într-una din celebrele sale carţi despre la fel de celebra sa dietă. De ce pomenesc aici de domnul Montignac?
Pentru cã, în ziua de astãzi, dacã depãşeşti greutatea optimã şi eşti prea comod ca sã ţii o dietã, nu mai ai nici mãcar scuza lipsei unor produse ajutãtoare. Existã acum pe piaţã o gamã largã de alimente gen batoane proteice sau shake-uri proteice care asigurã o nutriţie corespunzãtoare şi aportul tuturor elementelor necesare bunei funcţionãri a organismului. Acelasi lucru l-aş putea remarca şi despre cazurile în care trebuie sã fie evitat zahãrul, glutenul, lactoza, cazul celor care depun efort fizic peste medie sau al celor care vor sã mãnânce bio.

Problema nu este oferta de astfel de produse pe piaţã, ci modul în care le gãşeşti pe cele de calitate. De fapt, problema funcţioneazã în sens dublu : cumpãrãtorul trebuie sã se agite pentru a descoperi ce îi trebuie, vânzãtorul/distribuitorul/producãtorul trebuie sã se agite pentru a-şi face cunoscut portofoliul sau calitatea acestuia. Pe termen lung este nevoie de o strategie şi, mai ales, de  strânse relaţii de prietenie. Vã spun imediat de ce…
De Nutrivita am auzit cam acum un an, tot datoritã unei campanii publicitare, deşi magazinul existã de nu mai puţin de 8 ani. De ce am aflat aşa târziu ? Hai sã zicem cã nu am cãutat în mod special produsele menţionate mai sus. Firma este partener cu Nutrition et Sante Franţa, cel mai mare producãtor de produse dietetice şi bio din Europa, cel care a creat Gerble (anul 1926) şi Cereal BIO (anul 1934), mãrci pioniere în domeniu. Mai recent s-au adãugat în portofoliul Nutrivita şi produsele bio şi fãrã gluten de la Bauck GMBH, alt partener de prestigiu. Aşadar, calitatea este garantatã, mai rãmâne de lucru la vizibilitatea online şi în presa scrisã.
Cum aş concepe eu o campanie media pentru aceastã firmã? Mai degrabã ca un mix promoţional, cu activitãţi desfãşurate concomitent, adicã având o etapã agresivã care sã scoatã în evidenţã ceea ce diferenţiazã cu adevãrat oferta Nutrivita de celelalte mãrci intrate pe piaţã. Iatã…

BANNERE CU IMPACT VIZUAL
Conceperea de bannere simple pentru publicarea în presa scrisã şi online. Mesaje gen:  « Slãbeşte franţuzeşte ! », «Noi nu promitem sãnãtate, noi o asigurãm», « Nu lãsa intoleranţele sã-ţi guverneze viaţa! », « Adaugã plus valoare vieţii tale ! », « Nu mânca puţin, mãnâncã ce trebuie ! », urmate de sigla firmei şi adresa online a magazinului ar fi suficient. Site-uri dedicate  pãrţii feminine, ca Mujer sau SexulSlab.info, vor fi dispuse sã afişeze un banner.
Pentru un post de televiziune, ca TVR2 de exemplu, aş cumpãra un interval de câteva secunde între emisiuni, rãstimp în care ar fi afişat un astfel de banner.

INTERVIURI
Nu cred cã o campanie pe bloguri trebuie derulatã doar cu cei care scriu despre o viaţã sãnãtoasã. Totul este sã gãseşti povestea potrivitã şi vei putea apãrea inclusiv pe bloguri cu orientare tehnicã sau ştiinţificã, cum sunt ArenaIT.net sau TehnoCultura.ro.  Echipa Nutrivita ar putea da un interviu pe astfel de bloguri, interviu în care sã fie furnizate câteva informaţii mai exacte despre cum au fost concepute produsele sau cât de important este sã ştii sã utilizezi astfel de produse în scopul îmbunãtãţirii propriei sãnatãţi. Ar putea fi chiar prezentate beneficiile pentru cei care petrec mult timp în faţa calculatorului, cum ar fi satisfacerea necesitãţii de Omega 3 prin consumul produselor Gerble cu seminţe de in şi chia, cum ajutã creierul acest aport de Omega 3.

SURSA
EVENIMENTE OFFLINE cu efecte in online
Intâlnire face-to-face cu bloggerii, realizatã în scopul mãriririi vizibilitãţii magazinului online, cu urmãtoarele activitãţi :  
- Se va insista pe faptul cã participanţii pot sã vinã însoţiţi, eventual cu copiii ;
- Prezentarea firmei şi a activitãţii acesteia. Eventual poate fi invitat un nutritionist care sã expunã avantajele produselor ;
- Degustarea produselor prezentate. Copiii vor vrea sã testeze dulciurile, iar pãrinţii vor vrea sã fie informaţi despre cât de sãnãtoase sunt acestea sau în ce afecţiuni sunt indicate, aşa ca vor scrie precis despre aceastã experienţã ; 

SURSA
 - Impãrţirea de materiale tipãrite cu date pertinente despre oferta firmei. Se va pune întrebarea dacã printre participanţi existã persoane cu probleme de sãnatate, sportive sau hotarâte sã ţinã o dietã şi li se vor indica produsele care i-ar putea interesa ;
- Schimb de date de contact. De asemenea, aş solicita bloggerilor care doresc sã colaboreze cu firma sã stabileascã o legãturã mai personalã cu echipa, de exemplu sã primeascã noutãţile prin chat pe Skype.
- Rezolvarea unui quiz care va permite aflarea preferinţelor sau problemelor de sãnãtate ale participanţilor. In felul acesta s-ar crea o imagine despre tipul de produse asupra cãruia s-ar putea concentra un blogger pentru a scrie un articol.
CONCURSURI
Alegerea unui produs versatil, de exemplu produsul « Bauckof  Premix pentru îngroşare sosuri Bio fãrã gluten » şi expedierea lui catre un numãr de bloggeri, cu cerinţa de a posta moduri de utilizare ale acestuia, reţete, beneficii pentru cei cu intoleranţã la gluten. Cea mai ineditã postare va fi premiatã. Bãrbaţii de la Natural, ca aloe vera, Robintel.ro sau Mnealui.info ar putea dovedi cât de simplu de folosit este produsul.
CAMPANII DE FOTO/VIDEO-SHARING
Trimiterea de pachete cu produse pentru testare sau de vouchere cãtre oameni extrem de activi pe Instagram, cu condiţia postãrii impresiilor vizuale pe aceastã reţea. Poate fi chiar o cutie cu surprize care trebuie descoperite.
Instagramul pare sã devinã un loc extrem de popular pentru împãrtãşirea experienţelor de tot felul. Este un spaţiu virtual de foto/video-sharing, aşa cã acţiunea ar contribui la creşterea vizibilitãţii firmei. 

COMUNICARE  NON-FORMALA
Utilizarea de prezentãri power-point în loc de newsletter-uri neutre, seci, impersonale, poate fi mult mai agreatã în cazul în care combinã imagini sugestive cu date sumare exprimate într-un limbaj mai familiar. Pentru mine, de exemplu, care sunt o pofticioasã, dar şi o interesatã de produse bio, o prezentare a coşurilor cadou Gourmet sau a dulciurilor din categoria BIO ar fi mult mai atractivã.
In concluzie, indiferent ce parteneri media ar alege, pãrerea mea este cã Nutrivita trebuie sã construiascã o relaţie strânsã, de duratã cu aceştia.

Acest articol incheie seria prezentata sub sigla competitiei SuperBlog 2015 si este dovada faptului ca, prin oarecare buna-vointa, se poate supravietui unei asemenea incercari.


8 comentarii:

  1. Felicitari pt energia de a participa la campanie!
    Ti.ai folosit talentul si inteligenta intrun mod frumos :)
    Nu sunt deloc fana acestor campanii...si chiar am dat peste unii care s.au chinuit incercand sa scoata un articol...in schimb pe ale ale le.am citit din placere pt povestile tale :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru rabdarea de a citi 'operele" mele complete, energia mea e la pamant. Am scris mult si ajunsesem la capatul rabdarii.

      Ștergere
  2. O campanie completa aici! Felicitari si mult succes, Crina!

    RăspundețiȘtergere
  3. biscuitii sunt chiar buni! bauturile nu-mi prea plac!!

    RăspundețiȘtergere
  4. :) Ai scris ca la carte în această ediție, și vreai să adaug că dacă nu exista o rețetă a câștigării concursului, ei bine, acum există. Desigur, au mai câștigat și alții, dar eu una nu am înțeles de ce. Acum știu! Felicitări, Crina! Știu că mai e nota de la această probă, dar nu e cazul să îți faci probleme. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Olimpia, nu numai pentru incurajarile de acum, dar si pentru altele, de mai demult... Nu ma culc pe-o ureche din cauza limitei de cuvinte, stii tu cerinta. Dar a fost obositor si satisfacator indiferent de rezultatul final. Cat despre reteta, nu stiu daca ma pot lauda ca am aflat una, altminteri n-ar mai fi un concurs atat de palpitant.

      Ștergere
    2. Crina, când am zis "rețetă", m-am referit la faptul că articolele tale au avut aceeași "formă" și mai ales, elasticitate. Lucru care mie îmi lipsește. Eu alternez stilurile și, ciudat, anul acesta s-au punctat la mine, cel mai bine, piesele de teatru într-un act. Neașteptat! Probabil și fiindcă un poem condiționează mai mult decât o piesă de teatru, unde poți să te scoți cu o replică. :) O să îmi lipsești! ;)

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.