Translate

joi, 10 septembrie 2015

Bijuterii contemporane-pasta de modelaj

Pasta pentru modelaj are textura plastilinei si se framanta tot asa, numai ca, dupa obtinerea obiectului dorit, se poate intari simplu prin uscare la aer sau necesita coacerea in cuptor. Practic poti realiza tot soiul de obiecte marunte si poti crea diverse combinatii de culori, imaginatia este cea care impune limitele. Bineinteles ca era imposibil sa nu apara bijuteriile create cu aceasta tehnica. In ciuda aspectului mai frust, de ceramica, aceste bijuterii pot fi atat elegante, cat si casual, jucause, estivale, statement, depinde de maiestria creatorului. Am vazut piese atat de frumoase incat greu mi-a venit sa cred cata munca implica elaborarea acestora, nemaipunand la socoteala culorile complexe combinate in zeci de modele ingenioase.

Daca va intereseaza sa va reamintiti placerea realizarii unor figurine din plastilina, puteti sa incercati sa va creati propriile bijuterii, gasiti pasta FIMO, CERNIT sau DARWI in diverse culori, pe site-urile care comercializeaza materiale pentru hobby, iar tutoriale sunt o gramada pe Youtube sau pe bloguri.
Inainte de a va prezenta cativa designeri din acest domeniu, trebuie sa va arat un pandantiv pe care l-am achizitionat de la Neptun in aceasta vacanta, mi-a fost imposibil sa trec impasibila pe langa frumusetea produselor etalate pe o masuta, la strada.

Din multimea de modele cu motive preponderent florale, eu am optat pentru acest design geometric, desi imi faceau cu ochiul florile multicolore.
Aceste bijuterii pot fi admirate pe site-ul miidefloriart.ro, este un site in curs de construire, asa ca merge un pic mai greu, dar bijuteriile sunt nemaipomenit de frumoase. Pandantivul meu are si ceva cristale Swarovski, exista insa si piese construite in jurul unor pietre semipretioase de dimensiuni mai mari.
Delicatetea modelelor mi-a deschis cheful de a incerca si eu, nu este deloc usor, am colege care acum se avanta in acest mestesug si stiu de la ele ca exista destule chitibuserii care trebuie descoperite in aceasta arta.
De pe site nu am putut afla numele creatorilor, am citit doar ca este un colectiv ce lucreaza din anul 2003.


Valeria Maslova este genul de creator atent la amanunte. Uneori lucreaza in negativ, modelele sale fiind adancite in material, in loc sa iasa in relief. Oricum ar fi, sunt atat de...muncite incat este imposibil sa nu inspire admiratie.




Katrina Filigrina este din Estonia, este tanara si are o rabdare de fier dupa umila mea parere. Altminteri nu se explica miniaturile extrem de elaborate pe care le realizeaza.




Judy Belcher este o americanca ce abordeaza un design mai geometric, rafinat, pentru gusturi mai sobre. Ea organizeaza workshopuri atat in USA cat si in Europa si cred ca sunt unele dintre cele mai instructive ore de handmade. Admirabil este faptul ca aceasta doamna vine din mediul de afaceri pe care l-a parasit la un moment dat si s-a dedicat pasiunii artistice. Arta pastei de modelaj o fascineaza si a ajuns sa foloseasca tehnica "millefiori" caracteristica sticlei, in lucrarile sale, obtinand efecte 2D si 3D.



Jael Thorp este un artist american veteran al pastei de modelaj. Ea a dus tehnica balineza a filigranului intr-o noua si exotica directie. Combinatiile de modele si culori sunt uimitoare, este foarte greu sa spui care iti place mai mult.



Jan Geisen este din USA-Minessota si abordeaza un stil minimalist, elegant, in culori mai cuminti. Initial se ocupa numai de fotografie dar cu 20 de ani in urma a descoperit pasta de modelaj. Continua sa lucreze si cu imaginile digitale, dar este cunoscut mai ales pentru bijuteriile sale.







3 comentarii:

  1. Aceste minuni le-as purta la orice ora.:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Unele sunt chiar sofisticate si cu stil, moderne...
    Vezi ca ti se incarca destul de greut siteul- pozele, etc... poate mai trebuie "descarcat" ceva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, la mine apar instantaneu toate odata ce deschid pagina, poate e viteza netului pe care o ai tu.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.