Translate

duminică, 2 august 2015

Clubul cinefililor - Din raiul meu

Carmen are o noua initiativa... Clubul cinefililor este locul unde, pe parcursul unei saptamani, poti recomanda filmele care ti-au placut. Intra pe link, inscrie-te in tabel si, bineinteles, citeste sugestiile celorlalti participanti daca esti in cautarea unui film bun.

 Am vazut "The lovely bones" tradus la noi cu titlul "Din raiul meu" acum cativa ani. Am plans incontrolabil cam pe tot parcursul filmului. Dar zilele trecute, crezand ca atunci eram intr-o pasa proasta, l-am revazut pe un post tv. Guess what? Am bocit din nou cu lacrimi amare, dovada ca filmul transmite o emotie atat de intensa incat este greu sa ai taria sa-i rezisti. Si l-am urat feroce pentru toata nedreptatea povestii.
La prima vedere este un film american despre un criminal in serie, cu state grele in spate, care continua sa faca victime de multi, prea multi ani. Numai ca povestea este spusa din punctul de vedere al ultimei fete ucise si va rog sa ma credeti ca este o poveste care trece dincolo de moarte si prezinta drama nu numai a celor ramasi, dar si a celor plecati, prinsi intre doua lumi. Este un film politist? Nici vorba. Este paranormal? Asi! Este o poezie trista, atat cat poate fi poetica o drama atat de profunda.
Am urat acest film nu numai pentru ca l-am vazut prin paienjenisul lacrimilor si mi-a stricat seara (din nou!). L-am urat pentru scenele de dureroasa incertitudine  in care ai senzatia ca eroina a scapat, pentru scenele de suspans in care crezi din rasputeri ca va fi deconspirat criminalul, pentru scenele de pe lumea cealalta in care simti ca te pierzi nicaieri si oriunde, dar mai ales pentru justitia divina in locul careia as fi preferat-o de o mie de ori pe cea dura, nemiloasa a oamenilor. Dar povestea este o metafora, nu o goana dupa dreptate, ci un mod de a te invata sa astepti pentru ca universul sau divinitatea au caile lor in care rezolva lucrurile si elimina dezechilibrele.
Filmul a fost facut in anul 2009, este bazat pe bestsellerul autoarei Alice Sebold si a fost regizat de Peter Jackson, un regizor castigator al premiului Oscar.
Puteti vedea trailerul AICI.

Un comentariu:

  1. Multa vreme a trecut de cand a aparut si eu inca nu l-am vizionat, poate de ce mi se pare oarecum trist.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.