Translate

sâmbătă, 23 mai 2015

Sapun pentru ten

Ceea ce voi spune acum nu va fi pe placul unora si probabil ar gasi contra-argumente serioase.
Saptamana trecuta am terminat gelul de spalat pe fata si am dat o noua comanda, dar a durat cateva zile pana mi-a fost adus, rastimp in care m-am spalat pur si simplu cu sapunul de maini. Trebuie sa spun ca eu am tenul mixt, cu tendinte de ingrasare in anotimpul cald.
Sapunul meu de maini era unul obisnuit, scria pe el ca este hidratant. N-as vrea sa generalizez, afirmand ca tuturor celor care au tenul mixt le-ar prii spalatul cu sapun chior, dar mie mi-a mers excelent cu el. A fost o surpriza deoarece pielea mea reactioneaza in cele mai neasteptate moduri odata cu venirea verii. Asadar, timp de o saptamana tenul meu n-a mai fost iritat, ci curat curatel, ba si mai putin gras. As putea zice ca nu prea mi-a venit sa cred, asa ca am experimentat si cu alta marca de sapun. Nici o schimbare, adica starea de bine se mentinea.

Joi am primit gelul comandat, o chestie pentru ten mixt si sensibil, cu aloe. Vineri seara deja ma manca pielea, ca si altadata, dand semne de revolta. De-a lungul timpului am incercat diverse geluri de fata, unele mai scumpe, chipurile create special pentru anumite probleme. Nu mi-aduc aminte sa fi obtinut rezultatele placute pe care le-am avut in zilele cand m-am spalat cu sapunul obisnuit. Acum continui sa ma spal cu sapun o data pe zi, seara, dupa care aplic crema de fata.
Asta mi-a adus aminte ca exista sapunuri care pot fi folosite corp-fata cu mentiunea ca ele nu trebuie sa fie excesiv alcaline si sa ridice pH-ul pielii (5,5 in mod normal) pentru a nu favoriza dezvoltarea bacteriilor nedorite, patogene. Nici cele antibacteriene nu sunt deloc de dorit!
Unele dintre aceste sapunuri pot avea preturi mai ridicate, dar ganditi-va ca le folositi numai pentru fata si se vor consuma mai greu.
Neutrogena Facial Cleansing Bar este cu glicerina, nu contine detergenti agresivi sau parfumuri.


Sapunul bio cu lavanda de la SODASAN Cosmetics contine ulei de palmier rosu si unt de shea, este compact, spumos si are un miros foarte placut.
Sapunul Avene Cold Cream este emolient, destinat pielii mai uscate, sensibile si face parte din categoria dermocosmeticelor.


Sapunul crema ultrahidratant de la L'Occitane are o formula delicata, cu baza de curatare vegetala, fiind imbogatit cu unt de shea si avand proprietatea de a reface filmul hidrolipidic al pielii.

Sapunul Reverto-Flori de muscata este cu argila roz si ulei de geraniu si este pentru ten gras, avand un usor efect astringent.

Sapunul de Alep cu ulei de masline si de dafin (marca Allo'Nature este in fotografie) este celebru pentru faptul ca poate fi folosit inclusiv pe pielea sensibila a copiilor.
Sapunul negru african Pasuca cu aloe si papaya (marca Sheabutter Cottage) este bogat in vitamine, iar untul de cacao hidrateaza in profunzime, fiind potrivit si pentru pielea delicata.
In incheiere voi spune ca este necesar ca din cand in cand sa va spalati si cu sapun pe fata deoarece simpla demachiere sau produsele speciale mai blande nu indeparteaza eficient celulele moarte, excesul de sebum sau resturile de praf si de machiaj.


2 comentarii:

  1. vreau sa-ti zic o chestie, nu-mi amintesc sa ma fi spalat cu sapun pe fata, doar cand eram copil poate...pielea mea este asa uscataaaa, nu as suporta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai sunt unele pentru ten uscat. Asa cum am spus, eu m-am spalat cu cel obisnuit si n-a facut fata tenului meu mixt in sensul ca nu simteam deloc ca degreseaza, pielea ramanea catifelata.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.