Translate

vineri, 3 aprilie 2015

Cum sa cauti o firma serioasa de transport mobila



Daca este sa aleg vreo experienta din viata mea de adult "responsabil", pe care nu vreau sa o reeditez, aleg fara sa sovai momentul in care a trebuit sa parasesc garsoniera ca sa ma mut in apartament. Va dati seama ca nu aveam chiar asa multe lucruri, dar tot se stransese ceva mobila. Mobila care a trebuit data jos de la etajul 4, suita in camion, transportata in partea cealalta a orasului si suita la etajul 10. Acum mai bine de 10 ani nici nu exista vreo firma specializata in mutari, stiti voi, in stil american... La noi in oras te duceai la piata si tocmeai doi baieti cu o masina. Restul, Dumnezeu cu mila!
Pe timpuri, da, era o mare problema, totul trebuia facut in regie proprie, cu chin maxim, cu improvizatii, cu apelat la rude, prieteni, vecini, o intreaga lista de neajunsuri. Nu zic, pana la urma se descurca lumea. Dar astazi se poate rezolva mai simplu, e plina piata de oferte de servicii de mutari.


Daca ar fi sa mai fac pasul schimbarii de domiciliu inca o data in viata (spre un loc mult mai confortabil, sper) experienta ar fi de necomparat cu ceea ce am trait candva. Au aparut gramezi de firme, asa ca am de unde alege. Daca strabati orasul in diagonala, vezi cel putin vreo zece masini de transport mobila, pe unele scrie clar ca ofera servicii complete. Asta imi si trebuie, servicii complete, sa imi ia totul pe sus, sa le care, sa mi de duca in casa noua. Eu o sa-mi vad de lucrurile mici, de geanta cu acte si ce mai e valoros. Mai apoi, o sa imi distribui atentia pe felul cum imi cara obiectele de valoare, ca n-as vrea sa ma trezesc cu televizorul facut bucati sau te miri ce alte surprize neplacute. De-aia trebuie sa si aleg pe cineva care face treaba buna, nu orice hamali care au carat saci o viata si imi vor trata mobila ca pe nisip sau pietre. Ca am mai patit sa cumpar canapea noua si sa mi-o harjaie de colturile peretilor...
Bun, deci trebuie sa gasesc o firma de mutari serioasa. Prima miscare e sa ma gandesc la cunostinte care au mai apelat la astfel de servicii. Daca nu gasesc pe nimeni care sa se fi mutat recent, trebuie sa iau in calcul cea de-a doua optiune, cea mai la indemana: internetul (ce surpriza!). Dau cautare dupa "mutari" sau "servicii mutari" sau "mutari mobila", sa vedem ce iese. Aha! O gramada de site-uri! E bine, am de unde sa aleg.
Daca ne caram singuri mobila si aveam nevoie doar de transport, atunci as fi cautat "transport mobila", ca nu ma interesa decat masina propriu-zisa. Dar eu vreau, acum, sa se ocupe de tot, de la un capat la altul: incarcare-descarcare, montare-demontare, ambalare in folie cu bule, adica tot tacamul! Unii dintre cei care ofera servicii de mutari, ofera de fapt doar transport, dar apar la o cautare pe Google si dupa cuvintele astea. Pe ei ii scot din calcul din prima, asa ca mai reduc din lista. Dupa ce i-am triat, raman cativa care isi prezinta frumos serviciile, cu descriere, cu portofoliu de clienti. Asta ma si intereseaza, sa vad ca nu sunt eu primul client, ca mai am si alte referinte. 
Apoi as fi foarte interesata de comentariile clientilor. Nu e greu sa iti dai seama care sunt comentariile reale si care sunt puse de administratorii site-ului. Veti vedea ca cele false au exprimari trase de par, nefiresti, sunt facute in acelasi stil, nu au o tenta personala. Dupa ce i-am filtrat si dupa criteriile astea, ramane sa decid in functie de pret. Nu ma sperie ca un site arata prea frumos, asta nu inseamna neaparat ca preturile sunt mari. Asta inseamna ca firma se ingrijeste de imagine, iar tocmai asa ceva caut, pentru ca, daca tin la eticheta, nu isi permit sa isi bata joc nici de clienti.
In concluzie, sper ca v-am deschis ochii si v-am aratat ca mutatul nu mai este un cosmar ca altadata. Exista oameni care chiar au grija ca un asemenea eveniment sa fie o bucurie, asa cum ar trebui!

Un comentariu:

  1. Elegant. Comod. Practic. Scump ( chiar daca o merita).In urma cu ani buni, a costat 3000 de lei noi toata tevatura pt un ap.cu 4 camere + restul. si o oglinda scumpa au spart o (si-au cerut scuze. atat.)

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.