Translate

joi, 5 februarie 2015

Dorinte pe 2015. Literare

Totul a inceput saptamana trecuta cu oferta unei edituri online... Era o oferta irezistibila, motiv pentru care m-am apucat, cu mult elan, sa-mi fac lista de cumparaturi. Greseala fatala (pentru comanda) a fost ca m-am oprit un moment sa ma gandesc...Asta nu este niciodata indicat pentru shoppingul online. Vezi ceva, pui in cos si dai comanda fara sa respiri. Daca apuci sa gandesti, s-a dus totul pe apa sambetei. Asa si in cazul meu: intai m-am gandit sa mai reduc din suma, am zabovit sa mai scriu ceva la observatii, apoi sa hotarasc metoda de livrare, apoi mi-am adus aminte ca mai sunt doua saptamani pana la salariu. In acest punct s-a fasait toata initiativa mea. Gandul la salariu mi-a omorat pasiunea de la inceput. Si am renuntat la comanda. Dupa doua zile imi venea sa imi trag cateva palme mai sanatoase. Cand aveam sa mai prind eu asemenea oferta? Oricum, banii i-am risipit pe alte prostioare, nu m-am ales cu nici un castig pentru sufletul meu!

In ce faza a vietii mele am ajuns sa imping cartile la coada listei de lucruri necesare? Acum vreo douazeci de ani nu as fi stat nici un moment la indoiala. Astazi apar tot felul de nevoi mai stringente decat lectura. Nu stiu daca este jalnic, patetic sau inuman sa te afunzi in cheltuielile de zi cu zi si nu mai gasesti resurse pentru hrana spirituala. Zilele acestea vorbeam cu un domn anticar despre ce mai citeste lumea. Mai bine zis despre ce NU se mai citeste. Mi-a marturisit ca supravietuieste tot pe spinarea generatiilor mai in varsta, acelea care inca sunt in cautarea cartilor de specialitate, de istorie, filozofie, despre natura, biografice, jurnalism, stiinte ezoterice, paranormal... Cei tineri trag la chestii mai usurele, beletristica-razboi, dragoste, spionaj, vampiri, fantasy... Bune si-astea, macar sa citeasca, nu mai conteaza ce! Si mi-a mai spus ceva, ca pasiunea sa pentru ezoterism, OZN-uri si paranormal il tine undeva, sus, in "top of the world", nu in sensul ca se simte mai presus de ceilalti, ci in sensul ca se detaseaza de toate problemele de zi cu zi. "Si asta nu este bine deloc..." a concluzionat el.
Asadar, ce mi-as dori pentru 2015? In primul rand sa-mi cumpar cartile pe care le tot vanez, fara sa mai judec daca am sau nu bani, in acel moment. Cand citesc EU, citeste si fiu-meu. Seara ma vede ca imi iau cartea, vede ca e un ritual, isi cauta si el ceva de frunzarit, chit ca adoarme dupa doua pagini. Iar eu stiu, dureros, ca nu va avea la dispozitie decat putini ani in care va putea sa isi petreaca timpul citind. In momentul in care va fi adult si va intra in tavalugul vietii de familie, va trebui sa-si imparta timpul si banii intre multe alte probleme.
Iata proiectele mele pentru acest an, nu neaparat in aceasta ordine:
Seria "Divergent" a Veronicai Roth mi-a "atinut" calea de multe ori... Primul volum a fost declarat unul dintre cele mai bune 100 de romane ale anului 2011. Mi-au placut intotdeauna imaginile distopice ale marilor orase, undeva, intr-un viitor framantat.

"Muntele de la miezul noptii" a fost de asemenea pe lista mea, la un moment dat. Nu mi-a recomandat nimeni cartea,  decat ca am citit numele Shambalei in recenzie si n-am mai vazut altceva... Si totusi banuiesc ca Tibetul si legendele sale sunt doar pretexte pentru o poveste personala. Voi vedea...
Din genul thrillerelor imi doresc "Lasa-ma sa intru" de John Ajvide Lindqvist. Pare o carte care iti da fiori, cu un subiect inedit, anul acesta in mod sigur o voi citi!
Bineinteles, voi continua sa cumpar cartile de ancheta jrnalistica sau documentare. "Istoria lui Dumnezeu" de Karen Armstrong este o carte despre cum a fost perceputa divinitatea in diferite epoci si credinte, dar identifica si un punct de cotitura in istorie, anul in care totul s-a schimbat.


Si pentru ca tot am citit atat de mult, in ultimul timp, pe net, despre noile descoperiri si teorii privind istoria adevarata a poporului nostru, voi lua "Istorie furata, Cronica romaneasca de istorie veche" de Cornel Birsan, o vedere asupra povestilor pierdute, uitate sau furate din cronologia noastra.
As putea continua asa la nesfarsit, sunt sigura ca ofertele imi vor permite sa ajung si la alte titluri la care deocamdata nu ma gandesc.
Daca, la fel ca si mine, va faceti planuri de lectura la inceput de an, va invit sa le impartasiti in cadrul unui concurs sponsorizat de librex.ro si gazduit de literaturapetocuri.ro.




8 comentarii:

  1. Era amuzant, daca foloseai un sinonim , la cuvântul.în sintagma „imagini DISTOPICE ale marilor orașe= imagini cacotopice ale marilor orașe”! Calc și eu listele, poate aleg ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vreau sa spun ca pana la un moment dat nici nu stiam la ce se refera cuvantul, seamana cu numele unei boli mintale. Dar pana la urma cam asa se intampla si cu aglomerarile urbane, nu?

      Ștergere
  2. daca ar mai exista o zi intre sambata si duminica, sigur am avea timp pt mai multe...de citit :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am reusit sa mai citesc mai mult in saptamana aceasta ca a fost vacanta si ne-am culcat mai tarziu.Altminteri e tare greu...

      Ștergere
  3. succes la citit! am reusit sa pun si eu mana pe o carte pe care o doream de mult!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am ajuns sa consider o mare victorie cand reusesc sa fac o achizitie pe care mi-o doream.

      Ștergere
  4. Anul acesta sunt la extreme... vreau sa citesc tot ce-mi pica in mana de John Saul. Pe laga asta am si niste curiozitati legate de cele trei volume din ,, Cele 50 de umbre ale lui Grey'' si o curiozitate cu radacini mai vechi in ceea ce priveste Coranul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesante dorintele! Le trec si pe lista mea, sunt o idee buna!

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.