Translate

duminică, 3 august 2014

Lizzie Borden took an ax

Ah, ce-mi place titlul acesta! Este sadic si muzical in acelasi timp. Nu, n-am deviat de la normal, dar este numele unui film pe care l-am vazut aseara. Nu, nu este horror, este inspirat dupa un caz real al unei americance care, in 1892, a fost judecata si ACHITATA pentru ca si-a casapit parintii cu un topor. Cum a fost posibil? Pai, ea era fata cuminte, firava si draguta, iar juratii n-au crezut-o in stare de asa ceva. Plus ca era o buna mincinoasa si avea un avocat descurcaret.

Azi toata ziua am fredonat "Lizzie Borden took an ax...". Mama, ce-mi place cum suna! Voi canta asta de fiecare data cand voi citi cate o stire aberanta cun este cea cu Ponta care a cerut sa fie amnistiati aia de-au luat pensii ilegale. Adica escrocii care au trait din banii platiti de noi la fondul de pensii. Sincer, nu ma intereseaza de ce s-au sinucis pensionarii dupa ce au fost chemati la DNA. In primul rand o cucoana avea 52 de ani, n-avea de ce sa stea acasa. Eu o sa ies la pensie la 60 in cel mai fericit caz, adica in cazul in care nu dau coltul inainte de limita admisa. Si pun pariu ca aia nu traiau numai din pensia de la stat, probabil mai munceau ceva si pe de laturi, sau faceau ceva agricultura sau vreo mica afacere... Nu, nu le plang de mila pentru simplul motiv ca eu nu as avea atata tupeu incat sa falsific un dosar si sa incasez linistita bani nemunciti. Daca s-au gandit sa se sinucida e alegerea lor, dar nea Caisa Ponta a mai scornit ceva care da bine la alegeri.
Lizzie Borden took an ax... Trebuia sa-i dam drumul americancei in mijlocul unei sedinte de guvern!
Dar sa revin la filmulet. Este din 2014 si in rolul lui Lizzie cu Toporul joaca Christina Ricci, copila aceea ciudata, cu ochii mari, din Familia Addams. Acum nu mai este copila, dar talentul i-a ramas, o intruchipeaza foarte bine pe Lizzie Borden cea nervoasa. Sa vedem istoricul... Lizzie Borden a crescut intr-o familie cu destula stare, fiind nascuta in 1860. Mama biologica murise cand ea avea varsta de 2 ani, ulterior pricopsindu-se cu o mama second-hand pe care o ura din adancul bojocilor. Cu tatal avea o relatie nedefinita, din film rezulta ca ar fi fost candva foarte buna dar, cumva, se stricase pe parcurs, din cauza celui de-al doilea mariaj. Cel mai bine se intelegea cu sora mai mare, Emma Borden, o femeie blanda pe care Lizzie o manipuleaza cum doreste. Lizzie era cunoscuta ca o fata la locul ei, avea multi prieteni, cam cheltuia banii aiurea, dar in rest ducea o existenta fada, fiind si invatatoare la scoala de duminica. Frecusurile din familie se datorau antipatiei fata de mama vitrega, realitatea este ca aceasta nu era vreo scorpie, dar Lizzie nu o suporta deloc, incercand tot timpul sa-si invrajbeasca tatal impotriva sotiei.
In ziua cea fatidica, mama vitrega schimba asternuturile la etaj, servitoarea facea treaba in curte, iar Lizzie casca gura de dupa perdele la un soldat chipes. Nu ne dam seama ce declanseaza criza de nebunie sau daca treaba fusese premeditata, dar Lizzie scoate o toporisca finuta, se duce la etaj si o trece pe maica-sa in legenda. Dupa o ora, vine si seniorul acasa, obosit, iar Lizzie il indeamna sa se culce un pic pe canapea. Tatal adoarme si Lizzie repeta figura cu toporul. Apoi tipa, vine servitoarea, tipa si asta, cheama politia si restul va imaginati.
Tot timpul Lizzie a tinut-o una si buna ca ALTCINEVA a intrat in casa si i-a omorat parintii. Chestie neverosimila pe care procurorul n-a inghitit-o nici macar un moment! Omorat e putin spus, victimele incasasera mai mult de 10 lovituri in cap fiecare, desi autopsia a aratat ca una singura fusese suficienta, ceea ce denota o ura intensa si ceva probleme psihice din partea ucigasului. Dar, cum spuneam! Infatisarea delicata a femeii a pus capac justitiei americane. Procurorul era sigur ca se va ajunge la spanzuratoare, juratii, toti barbati, au scos-o nevinovata!
Lizzie nu s-a putut abtine si i-a marturisit surorii ca ea este criminala. Totusi! Emma si-a facut bagajele si a disparut urgent din casa, refuzand ulterior sa o mai vada. Lizzie Borden a continuat sa traiasca in casa parinteasca din Fall River, Massachusetts pana in 1927 cand a murit de pneumonie. Ciudat, va dati seama cum era privita in oras. Si mai ciudat, sora Emma a murit in acelasi an.
Am sa inchei spunandu-va ca cea mai placuta surpriza a filmului este...coloana sonora! Muzica apartine lui Tree Adams si este cu totul altfel decat te-ai astepta. Desi intamplarea se petrece intr-o anumita epoca, muzica este in mare parte rock, cred, dar foarte foarte buna, mi-a placut teribil. Si intretine perfect atmosfera de suspans a filmului.
Vizionare placuta!

15 comentarii:

  1. Wow, chiar vreau sa il vad si eu, pare very creepy si interesant. Chiar ma gandeam ce film sa mai vad..Pupici draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E chiar bun pentru duminica seara, iti lumineaza toata saptamana. Hi, hi!

      Ștergere
    2. E chiar bun pentru o seara de duminica, iti lumineaza toata saptamana! Hi, hi...

      Ștergere
  2. Te înfigi în politică? Nu risti? Atunci fie-mi "Organizator de audientă" la temele pe care le-aş dezvolta. Profilul de presedinte ideal; profilul fiecărui candidat; arsenalul strategic si tactic intuit şi confirmat, etc! Numai că, singur, nu am atâta căpăţână. Aş face import masiv de neuroni!.Deci "operă colectivă!"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aud o stire cam o data pe saptamana, nu stiu cum mi-a sarit chiar asta in fata, altminteri nici n-o bagam in seama. Dar a reusit sa ma enerveze. Nu neuroni le trebuie, le trebuie un DEX si o definitie a furtului.

      Ștergere
  3. Ce ți-a plăcut așa de mult? Muzica rock?

    RăspundețiȘtergere
  4. Oh, daaaa! Am o latura intunecata. Dupa ce am vazut filmul, am hacuit o varza...Cu cutitul ala care nu taie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant, dar cred ca mi-ar placea sa-mi "luminez" saptamana cu un alt gen de film!

    RăspundețiȘtergere
  6. Fără horror, bazat pe un fapt real, coloană sonoră rock... am să-l caut și eu, pare interesant. De Investigation Discovery m-am cam plictisit în ultima vreme... :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Off, Ponta! :(
    Sunt şi ştiri pozitive cu el?

    RăspundețiȘtergere
  8. Pare un caz din "Dr G", nu stiu daca te uitai.
    Discovery.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma uitam la dr.G, chiar cu fascinatie. Un altfel de detectiv!

      Ștergere
  9. Cand ai timp si chef- iti recomand cartea "Pe muchie de cutit" http://www.humanitas.ro/humanitas/pe-muchie-de-cutit cred ca o sa-ti placa.
    Nu e fantasy si ai ce invata din ea, literatura buna combinata cu medicina

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.