Translate

duminică, 28 iulie 2013

Eşti stresat? Ia o tabletã!


Acum vreo douã sãptãmâni, în timp ce mutam munţii prin casã, iar fiu-meu ii muta la loc în urma mea, c-aşa e-n tenis, aud „ţârr-ţârr!” la uşã. Apoi „cioc-cioc”, cã soneria nu merge...Ne repezim amândoi sã studiem vizorul ca sã nu deschidem la întâmplare. Oricum am deschis. Cã am vãzut o siluetã în crepusculul de pe hol şi am crezut cã e consortul. Nu era el, era un bãiat firav, de vreo 20 de ani, cu o plasã în mânã. In timp ce ţineam uşa crãpatã, sã nu ne dea vreun atac, puştiulachele mã întreabã dacã vreau sã rãspund la un chestionar despre telefonia mobilã.
M-am uitat la el cu oarece milã, am rãspuns la viaţa mea la nu ştiu câte sondaje numai de mila copiilor trimişi sã batã pe la uşi, cã de obicei lumea îi huşuie. Incearcã şi ei sã câştige un bãnuţ cinstit. Am cedat şi de data asta şi am zis „da” . Agentul 007 m-a întrebat dacã poate sã intre pe holul apartamentului, ca sã scrie mi-am închipuit eu. Am zis un „nu” scurt, cã nu sunt chiar atât de fraierã, dar cu o strângere de inimã, gândindu-mã cã o sã se chinuie cu hârtiile pe genunchi. Când colo, ce sã vezi? Bãiatul cotrobãie în plasã şi dã la ivealã o tabletã. Avea chestionarul bãgat pe tabletã şi bifa rãspunsurile direct. Hai, mã laşi! S-au modernizat agenţii cu sondajele! Fiu-meu s-a înfiinţat imediat, lângã noi, sã caşte gura la tehnologia portabilã. M-am holbat la tabletã cât a durat interogatoriul, iar la sfârşit, recunosc cã îmi schimbasem pãrerea despre utilitatea tabletelor în general. Acestea nu mã atrãseserã niciodatã foarte tare deoarece nu prea înţelegeam la ce folosesc, cu toatã pisãlogeala alor mei care, mai nou, îşi doresc o tabletã. Din câte am vãzut prin jur, tabletele sunt râvnite de mulţi, inclusiv de angajaţii de la nu’ş ce primãrie care cicã vor fi dotaţi (super-dotaţi!) ca sã poatã lucra şi în timpul deplasãrilor sau de acasã. In ultimul timp am auzit asociindu-se foarte des cuvântul „tabletã” cu numele Allview . Sã spun drept, în nemernicia mea, habar n-am avut cã Allview este o companie româneascã care produce şi distribuie electronice de tipul telefoanelor mobile, tabletelor şi notebook-urilor. 


Viva Q7
 Când am aflat asta, parcã s-a umflat puţin pipota în mine, am o slãbiciune cu patriotismul, nu credeam cã existã o companie cu asemenea obiect de activitate pe la noi. Si totuşi aşa este, din 2002, de când s-a înfiinţat, Allview a cunoscut o binemeritatã ascensiune datoritã calitãţii produselor şi facilitãţilor ataşate. Si tot încercând sã mai aflu câte ceva despre performanţele tabletelor, am vãzut cã Allview a lansat pe 22 iulie gama Viva, primele din serie fiind Viva Q7 şi Viva Q8, douã elegante device-uri cu grosime de numai 7,5 mm şi performanţe tehnice deosebite. Cel puţin in viziunea mea! Având procesor Quad Core de 1 GHz, o placă video Power VR SGX544 MP2 cu 8 nuclee şi 1GB memorie RAM şi o memorie internă de 8 GB, extensibilă până la 32 GB, tabletele oferă spaţiul necesar pentru a stoca imagini, filme sau fişiere audio. 



Dintr-o datã am început sã realizez cam câte lucruri se pot face cu un dispozitiv suficient de subţire şi uşor (282 de grame datoritã carcasei de aluminiu!), încât sã-l iei în geantã într-o cãlãtorie pe tren, sã zicem, sau în concediu. Ambele tipuri de tablete ruleazã sistemul Android 4.2.2 Jelly Bean, oferã conexiune wi-fi la internet şi pot fi conectate prin USB la PC pentru transfer de date în ambele sensuri. Au instalatã aplicaţia Office Viewer pentru vizualizarea documentelor Excel şi Powerpoint, precum şi antivirusul BitDefender (pachetul Premium este gratis primele 3 luni). Dacã stai sã te gândeşti la ce bãtãlii se dau pe calculici şi tv la noi în casã, încep sã cred cã o tabletã ar fi un fel de îngroparea securii rãzboiului. Cu Viva Q8 poţi sã joci jocuri 3D complexe, sã vizionezi filme HD, sã citeşti, sã faci fotografii, sã asculţi muzicã. Camera foto OV5647 de 5 megapixeli are senzor de imagine ce oferã claritatea la care te astepţi de la o camerã foto peformantã, ba chiar ai posibilitatea sã realizezi fotografii în timpul filmãrii sau sã capturezi 10 foto/secundã, plus fotografiere panoramicã sau alte funcţii inedite. Recunosc cã facilitãţile de fotografiere m-au atras cel mai tare. M-am şi vãzut ducându-mã pe teren, fãrã sã mai car dupã mine atâtea bagaje. Sã pot lucra, filma, fotografia, comunica cu colegii, pe un singur dispozitiv, fãrã sã am mâinile ocupate şi harnaşamente înfãşurate dupã gât, în timp ce rucsacul îmi face masaj pe coloanã. Nu sunt eu tocmai persoana priceputã la tehnologie de ultimã orã, dar când mã ajunge oboseala devin brusc mult mai deschisã la nouãtãţi.

2 comentarii:

  1. Nu știu prea multe detalii despre firmele astea, dar bănuiesc că de fapt sunt niște chestii înființate în România, cu capital străin, ca săaibă mâna de lucru capabilă și ieftină la îndemână.

    Probabil documentele oficiale arată altfel, dar am mai văzut eu hârtii în care niște unii puși ca să fie, șoferi de Dacie, făceau investiții de zeci de mii de euro.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei bine, asta chiar n-are importanta. Este o firma care foloseste creierele romanesti, nu conteaza de unde vine capitalul. Capitalul este de fapt priceperea alor nostri, ca avem priceputi destui in chestiile astea.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.