Translate

luni, 14 ianuarie 2013

Sã ne înecãm în verde



Intre Crãciun şi Revelion mi s-a rupt geanta…Cu alte cuvinte a decedat din cauze naturale cã era veche şi purtase timp de vreo trei ani cam tot ce şi-ar putea imagina o persoanã de sex feminin. Mai puţin cãrãmizi, deşi în unele momente puteai sã juri cã e plinã cu pietre, aşa de greu atârna. A fost o geantã de toatã isprava, sã-i fie ţãrâna uşoarã, m-a bãtut gândul sã o incinerez dar am zis cã meritã un sfârşit mai spiritual, aşa cã am dus-o la gunoi sã putrezeascã în pace. Sper sã nu mã bântuie!
Cum eu nu sunt cine ştie ce fashionistã, am o singurã geantã de iarnã şi vreo douã colorate de varã, m-am vãzut nevoitã sã-mi urnesc bãtrâneţile în cãutarea unei genţi corespunzãtoare, de serviciu adicã, mai pântecoasã, dar şi esteticã în acelaşi timp. Si dã-i şi combate prin magazine pânã mi s-a acrit cã dacã era corespunzãtoare ca dimensiune, nu-mi plãcea culoarea, n-avea bretea de umãr sau stilul nu-mi spunea nimic...
Pânã la urmã m-am hotãrât şi mi-am achiziţionat obiectul dorit, o chestie coloratã în camel cu verde, în care încap cele trei portofele (goale de bani!), umbrela, mâncarea, agenda, telefonul, pixurile, brelocurile şi o parte din cumpãrãturi. Ei, nu-i chiar atât de mare! Dupã ce am încheiat tranzacţia şi m-am liniştit, am deschis mai bine ochii şi am remarcat cã toate rafturile magazinelor din Ploieşti sunt pline de genţi verzi sau verde cu altceva şi mi s-a parut un pic ciudat...m-am gândit eu cã probabil e vreun trend la culori, iar eu sunt pe dinafarã ca de obicei. Totuşi! Zici cã a vomat vaca pe toate rafturile. Nu mã omor dupa verde dar am haine şi încãlţãri de iarnã negre şi îmi trebuia ceva mai vesel.

 Mai pe searã, la ştiri, am auzit cã Pantone a stabilit cã anul 2013 va fi anul culorii verde smarald, motiv pentru care vom avea parte de aceastã nuanţã nu numai la ţoale, dar şi la decoruri interioare, cosmeticale, biroticã. Super, deja am iarãşi o senzaţie de vomã. Pantone este o organizaţie ce aparţine companiei X-Rite, având ca obiect de activitate ceva destul de vast şi vag în acelaşi timp, design profesional şi cercetare în combinarea culorilor pentru industrie, servicii şi produse, bla, bla, bla, nu prea ştii la ce se referã de fapt. Unii au scris cã Pantone este un institut de cercetare, dar nu e...Cert este cã tot dau tonul culorilor de mai bine de 10 ani şi susţin cã alegerea acestora nu este un moft, ci rezultatul unor sondaje complexe. Mie nu mi se pare cã verdele smarald ar fi cine ştie ce preferinţã a oamenilor. E o culoare vibrantã şi tulburãtoare, dar nu oriunde şi oricum. In primul rând e o culoare rece, umedã, acvaticã, individualistã, alunecoasã şi durã în acelaşi timp. Brrrr! 

 E culoarea reptilelor şi a amfibienilor...Definiţia ei ar fi “ verde de catifea cu o umbrã de iarbã crudã”. Cam dificilã.


Se spune cã e o culoare regalã şi sofisticatã...pãi de ce credeţi cã purtau şi poartã capetele încoronate bijuterii cu smaralde sau haine astfel colorate? Nu ca sã fie familiari cu supuşii, ci tocmai ca sã tragã o linie pe scara socialã, sã domine. Dacã aveţi o întâlnire de afaceri sau un interviu de angajare, lãsaţi verdele smarald la o parte, nu vreţi sã pãreţi distanţi şi dominatori, nu? De fapt asta spune şi astrologia despre persoanele ce poartã piatra de smarald, cã sunt în cãutarea puterii şi a unei poziţii sociale.
In orice caz, puteţi să alegeţi dintre mai multe nuanţe de smarald deoarece piatra preţioasă chiar variază în culoare destul de semnificativ, cred că  nuanţele pastelate, deschise şi luminoase, pot “încălzi” o ţinută şi pot îndulci prima impresie. Eu zic însă “pas” si anul acesta că nici în anii trecuţi n-am ştiut de “culoarea anului” iar verdele nu-mi este caracteristic în nici un fel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.