Translate

marți, 22 ianuarie 2013

Freecycle – Intrã în reţea!



Nu ştiu de ce nu am scris pânã acum despre chestia asta cã îmi e familiarã de vreo doi ani de când am descoperit-o...Nu-mi aduc aminte cum am gãsit-o pe net, cred cã eram în cãutare de modalitãţi de a mai scãpa de lucrurile din casã, donându-le. Cum necum am descoperit reţeaua  Freecycle, varianta de România. Pe scurt, Freecycle este o reţea internaţionalã ce conecteazã peste 9 milioane de oameni din toatã lumea, o mişcare non-profit formatã din douã categorii: cei care vor sã scape de obiectele devenite inutile pentru ei şi cei care vor sã gãseascã obiecte gratis. A fost inauguratã în 2003, în SUA (Tucson-Arizona) de cãtre Deron Beal. Conceptul s-a rãspândit în 85 de ţãri şi existã mii de grupuri locale. Cu siguranţã americanii ştiu sã transforme gunoiul în comoarã.


Principiul de bazã este “Totul gratuit”. Am fost foarte încântatã sã intru în reţeaua româneascã şi sã îmi fac un cont pe reţeaua localã din Ploieşti. Accesaţi linkul de mai sus şi puteţi vizualiza localitãţile în care funcţioneazã reţeaua. Odatã ce v-aţi înscris (gratis bineînteles!), veţi primi pe mail toate anunţurile care sunt introduse, indiferent cã se cautã sau se oferã ceva. Se cere şi se oferã tot felul, de la mobilier la componente de calculator. Este interzisã formularea unui anunţ prin care sã solicitaţi vreo platã în schimbul obiectelor oferite.
Odatã ce vedeţi un anunţ care vã convine, aveţi la dispoziţie mailul celui interesat şi puteţi coresponda cu el ca sã stabiliţi toate detaliile. Reţeaua Freecycle nu are nici o obligaţie şi nici o responsabilitate faţã de utilizatori, pur şi simplu faciliteazã conectarea persoanelor interesate.
Bineînţeles cã acest gen de “tranzacţii” presupune un oarecare efort din partea voastrã, sã contactaţi şi sã vã întâlniţi cu o altã persoanã. Dar efortul meritã dacã vã gândiţi cã puteţi dona ceva, cuiva, în loc sã îngroşaţi gunoiul de la ghenã. Eu, de exemplu, nu arunc obiectele încã funcţionale şi folositoare la gunoi. Mã agit pânã gãsesc pe cineva cãruia îi trebuie. In acest weekend m-am întâlnit cu o domnişoarã care solicitase prin Freecycle ceşti şi ceainic pentru ceai/cafea, chiar desperecheate fiind. Cum eu am prin casã tot felul de cioburi, peste ceea ce îmi este necesar, i le-am oferit cu mare plãcere, în speranţa cã ei îi vor folosi mai mult decât mie.
Eu vã îndemn sã participaţi la aceastã mişcare, puteţi sã faceţi un gest frumos cu o donaţie sau sã gãsiţi ceva ce vã trebuie. Nu ştiu cum este în celelalte oraşe, dar în Ploieşti nu apar prea multe anunţuri, nu cred cã este înscrisã foarte multã lume. Ideal ar fi ca aceastã reţea sã funcţioneze ca un târg virtual. Din pãcate intervine dezavantajul ca trebuie sã existe acces la internet, iar cei care sunt nevoiaşi nu au calculator şi nici posibilitatea folosirii unuia.
Am sã închei urându-vã “Have fun!” pentru cã reciclarea trebuie sã fie distractivã, nu o corvoadã.


2 comentarii:

  1. Sună interesant şi util. Dar văd că Baia Mare nu e pe listă.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, nu sunt prea multe orase, ar trebui popularizata mai mult initiativa. Cel mai comod e sa te inscrii in reteaua din orasul de domiciliu dar poti sa te inscrii unde vrei, la o adica poti expedia prin posta daca e cazul.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.