Translate

duminică, 16 decembrie 2012

Reciclarea, cheia supravietuirii

Am descoperit de vreo doua saptamani canalul tv History...bineinteles ca il am de mai mult timp, dar cum eu n-aveam timp sa butonez televizorul, am avut ocazia intr-o zi sa pot petrece vreo ora in fata ecranului (de fapt am zacut pe canapea ca mi-era rau si trebuia sa fac ceva). Am poposit pe History si mi-a atras atentia un film despre cautatorii (se numeste The Pickers) de obiecte de colectie din America. Apoi a fost difuzat un alt film despre cei care restaureaza obiecte de colectie, apoi despre cei care au case de amanet. Am fost atat de fascinata incat m-am uitat si a doua zi si de atunci in fiecare zi la seriile acestea. Ce e atat de fascinant? Faptul ca americanii au o vasta piata de rulare a obiectelor de colectie. Ei le zic "antichitati" dar se refera de fapt la obiecte de uz comun cu vechime de 50-100 de ani. In fond vorbim de o reciclare pe scara mare si asta mi s-a parut cu adevarat interesant. Bineinteles ca nu orice fleac intra in categoria "obiectelor de colectie". Oamenii care se ocupa cu asa ceva stiu precis ce cauta si ce se vinde cu pret bun, de la firme de tabla, mic mobilier, pompe vechi de benzina la automate de dulciuri, instrumente muzicale, piese de masini, obiecte din fier forjat sau jucarii. Cam tot ce gaseste pe langa casa poate fi restaurat, readus in stare de functionare si vandut pe bani frumosi. De fapt gustul americanilor pentru reciclare l-am vazut si intr-o alta serie de pe Fine Living Network, in care sunt renovate bai si bucatarii. Se foloseau acolo pardoseli facute din pluta, obtinuta din reciclarea dopurilor de pluta, blaturi de bucatarie recuperate din depozite de mobilier second-hand, paravane de plastic si bambus, chiuvete de ceramica confectionate de mesteri olari si alte minunatii pe care noi nici nu ni le imaginam. Partea buna este ca pretul reciclatelor, cum este si normal, este mult mai mic decat al unor obiecte normale. La noi e invers. Uitati-va la hartia reciclata, e proasta si scumpa, adica exact pe dos. Pai cum incurajezi reciclarea?
Ei uite de-aceea prefer eu sa impodobesc borcane recuperate decat sticlarie cumparata din magazin. Vorba vine... ca in ultimul timp m-am cam abatut de la borcanele mele. Iata ultimele venite in colectie (ca tot vorbeam de colectii!)

borcan cu capac de sticla si platou, ambele cumparate din magazin
o sticla reciclata si un borcan cumparat din magazin


2 comentarii:

  1. Interesant. Cred că mă voi uita şi eu.
    Cred că şi această modalitate poate menţine un soi de tradiţie...., sau amintirea vie a ceva ce a fost..

    Am venit să-ţi dăruiesc
    Un award, şi-ţi mulţumesc!
    http://anastasiaanestis.blogspot.ro/2012/12/blog-of-year.html

    O duminică cât mai plăcută!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.