Translate

sâmbătă, 7 aprilie 2012

Lintea, cenuşăreasa gastronomiei


Nu toată lumea se omoară după linte, iar unii nici măcar n-au încercat vreodată aşa ceva…e adevărat că lintea nu e prea aspectuoasă, e chiar mai plebee decât fasolea şi nici nu se găseşte pe toate drumurile.
Mie mi-e lene să o fierb aşa că prima dată am cumpărat linte la conservă. Nu gătisem niciodată linte, la noi în familie nu se servea, dar, cu toate acestea, aveam o idee şi ţineam să mi-o pun în practică. Am fiert câteva ouă tari, le-am scobit gălbenuşul şi l-am amestecat cu maioneză şi boabe de linte, apoi am umplut la loc jumătăţile de albuş. A fost ok, pentru început aflasem şi eu ce gust bun au boabele mici şi de altfel absolut anoste.
De atunci cumpăr tot timpul, ghinionul e că nu o găsesc mereu la conservă, şi de obicei o fac în amestec cu clasica fasole, adăugând verdeaţă din belşug-mărar şi pătrunjel.
Dar iată o reţetă de-ţi lasă gura apă din cartea « O masă într-o farfurie » apărută la Reader’s Digest. Voi mai scrie despre reţetele din această culegere deoarece sunt fabuloase şi extrem de apetisante, cu ingrediente nu tocmai greu de găsit şi la noi.
Supă de linte cu cârnaţi polonezi – 4 porţii
Daca reuşiţi să vă adunaţi limba şi să o băgaţi în gură deoarece titlul te duce cu gândul la ciorba făcută la cazan, cu aroma aceea inconfundabilă si delicioasă, trebuie să faceţi rost de următoarele :
2 linguri ulei
3 cârnaţi polonezi de circa 100 gr.fiecare, tăiaţi felii
2 morcovi tăiaţi cubuleţe
1 ceapă mijlocie tocată
1 ţelină mijlocie tăiată mărunt
2 căţei de usturoi zdrobiţi
1 legătură de pătrunjel mai mică tocată
250 gr.linte (conservă)
400 gr.roşii din conservă tăiate
1 foaie dafin
Piper, sare după gust
(Staţi să-mi trag sufletul că deja imi miroase a ciorbă, sunt pe cale să leşin de poftă, asta o fac neapărat de Paşte că altfel turbez...suntem o familie de « ciorbari », mâncăm în toate variantele, nici nu concepem viaţa fără ciorbă. In afară de ciorba de peşte că pe asta nu o suport eu, dar poate n-am mâncat eu vreun borşuleţ făcut ca lumea !)
Deci, se încinge uleiul în cratiţă şi se rumenesc feliile de cârnaţi 5 minute, amestecând din când în când (Dumnezeule mare, ţine-mă tare !). Se scot din cratiţă pe şervet de hârtie. Se scurge grăsimea din cratiţă, lăsând numai o lingură apoi se adaugă morcovii, ceapa, ţelina, usturoiul şi se prăjesc 5 minute la foc moderat (chemaţi salvarea că fac un atac...de poftă). Se toarnă apa, cârnaţii, dafinul şi se fierb toate la foc moderat. Dacă aveţi linte normală o adăugaţi în faza asta ca să fiarbă. Dacă e de la conservă o lăsaţi pentru final. După ce au fiert zarzavaturile se adaugă pătrunjelul, lintea şi roşiile de la conservă şi se mai fierb un pic, apoi se scoate dafinul şi se condimentează după gust. Pătrunjelul tocat finuţ se poate adăuga din belşug şi în momentul servirii dar eu am părerea mea despre siguranţa alimentară aşa că prefer să îl fierb un pic, chiar dacă pierde din gustul fresh.
Această reţetă am prezentat-o un pic modificată, aşa cum o prepar eu deoarece folosesc lintea din conservă. De asemenea în reţeta originală pătrunjelul se fierbe odată cu zarzavaturile dar mi se pare că astfel îşi pierde muuult din gust. Rămâne la latitudinea voastră să îmbunătăţiţi reţeta cum credeţi de cuviinţă.
Poftă bună !

Un comentariu:

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.